Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , ,

“Allah’a ibadet edilecek günler içinde Zilhicce’nin ilk on gününden daha sevimli günler yoktur. O günlerde tutulan her günün orucu bir senelik oruca, her gecesinde kılınan namazlar da Kadir Gecesine denktir.” Ibni Mace

Zilhicce ayimiz mubarek olsun!Rabbimiz bu guzel gunleri hakkiyla eda edebilenlerden etsin bizi insaallh..

   Dun aksam Turkmenistani arkadasimiz Jamal ve ailesi bizi aksam yemegine davet ettiler,.Iki haftadir yogun sebze ve salata yemekten iflahi kesilmis olan ben,maalesef sadece bu geceye mahsus olmak uzere kucucuk bir tatil verdim kendime:))

 Ama hersey o kadar guzeldiki,yemeseydim uzun sure aklimdan cikmazdi sanirim,ellerine saglik Jamalcigim,Rabbim sofranizi haci sofrasi etsin insaallah:))

 Nedense yemege baslamadan once resimlerini cekmeyi akil edemedim,cok heyecanlandim sanirim,ama tatliyi kacirmadim,goruntusude tadi da harikaydi.

Gece oldugundan ve telefonla cektigim icin karanlik oldu biraz,bildigimiz irmik tatlisinin joleyle sunumu..Jolenin hafif eksi tadi alttaki irmik tatlisiyla birlesince harika bir tad cikmis ortaya..

Malzemeler:

1 litre sut

9 kasik irmik

9 kasik seker (ya da istenilen olcude)

Ocaktan indirmeden yarim kasik tereyag

Ustune:

1 paket visneli jole

Tereyag haric diger malzemelerimizi karistirp pisiriyoruz,en son tereyagida ekleyip guzelce karisitiryoruz.

Servis edecegimiz kaselerin yarisina kadar tatlimizdan koyuyoruz.

Jolemizide hazirlayip ilik olan tatlilarimizin uzerine paylastiriyoruz.

Hem cok sik hem cok hafif ve lezzetli bir tatli..

Ellerine saglik Jamalcigim.

Tatlilarimiz arkasinda duran tatlinin adi da Ayse:)))hem cok uslu,hem cok akilli.Maasallah Aysecigime.

 Birde kabak dolmasi vardi tadina doyamadigim:)o kadar hafifti ki ,sanirim diyet icin yapilabilecek bir tarif.(diyet listende haftanin bir gunu dolma var da )

Maalesef yemek sonrasi cektigim icin istedigim pozlar olmadi,ama ne kadar guzel olduklarini ben biliyorum:))Ustune yogurt koyarak servis etmek de gzuel bir fikir olmus.Ellerine saglik Jamalcigim.

Kisaca tarifinide yazalim:burda dolmalik kabak pek bulunmadigindan,normal kabagi 4 parcaya bolmus,iclerini oymus.

Pirincin icine,ince kiyilmis sogan,nane,karabiber,kirmizibiber,tuz katarak harci hazirlamis,ve cig olarak kabakarin icine koymus.

Cok kisik ateste pisirmis.

Afiyet olsun….

